La ciutat de l'esport: barcelona 1979-2009
01/07/2010

L'exposició "La ciutat de l'esport: Barcelona 1979-2009" recull els processos de desenvolupament i canvi dels darrers 30 anys, una transformació que ha fet de Barcelona una ciutat pionera en el sector esportiu. Instal·lacions, empreses, activitats i múltiples esdeveniments esportius de primer nivell, des dels Jocs Olímpics del 1992 als mundials de natació de 2003, sense oblidar el pas del Tour de France aquest estiu, són només alguns exemples que col·loquen la ciutat en l’avantguarda esportiva internacional.

Cicle de conferències

Paral·lelament a l'exposició la Fundació Barcelona Olímpica ha desenvolupat un cicle compost de quatre conferències on han participat il·lustres personalitats les aportacions dels quals han estat essencials al desenvolupament de Barcelona com a ciutat esportiva.

30 anys de polítiques esportives municipals

El Sr. Pere Alcober, president de la Fundació Barcelona Olímpica i delegat d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona, ha compartittaula amb els exregidors d’esports Albert Batlle i Enric Truñó en la conferència “30 anys de polítiques esportives municipals”.

La conferència ha estat atentament seguida per alumnes de l'INEFC, majoritàriament de la branca de gestió esportiva, que han aprofitat l'oportunitat que des del Museu Olímpic se'ls ha ofert. El periodista Sergi Valdivieso ha estat l'encarregat de dirigir la ponència.

Les Escoles d'Iniciació Esportiva i el CEEB: passat, present i futur

"Les Escoles d'Iniciació Esportiva i el CEEB: passat, present i futur" amb Dolors Torres, exdirectora d'EIE IX Barris, Montse Mas, directora d'EIE Les Corts i Faust Rovira, director d´EIE Sarrià.

Els Gestors d’instal·lacions esportives

La conferència "Els Gestors d'instal·lacions esportives" - amb la participació de Ricard Llorens, vicepresident de UBAE, Alfred Tabuenca, director de projectes de IGE-BCN i Pere Andreu, director del Marítim Claror - ha compartit l'auditori del Museu Olímpic i de l'Esport. La conferència ha estat atentament seguida per personalitats, majoritàriament de la branca de gestió esportiva, que han aprofitat l'oportunitat que des del Museu Olímpic se'ls ha ofert. El periodista Sergi Valdivieso ha estat l'encarregat de dirigir la ponència.

La projecció internacional a través dels esdeveniments esportius

En l'última de les quatre conferències dedicades a Barcelona com a ciutat de l'esport, s'ha comptat amb la presència excepcional de tres grans gestors i encarregats dels grans esdeveniments esportius que mostren Barcelona al món. Joan Porcar, conseller delegat de RPM Racing; Albert Agustí, conseller delegat d'Havas Sport Entertainment i Andor Serra, director de Barcelona World Race han explicat la projecció internacional a través dels esdeveniments esportius.