Les famílies d'Alfredo Flores i d’Alfonso Vidal-Quadras, pilot de motociclisme i atleta respectivament, de mitjan els anys 50, van donar al Museu Olímpic i de l'Esport objectes esportius pertanyents a la història de les seves famílies i de la ciutat de Barcelona.
29/09/2011

Maite Fandos, presidenta de la Fundació Barcelona Olímpica, va rebre personalment les famílies de Flores i de Vidal-Quadras per agrair-los, de part de la Fundació Barcelona Olímpica i de l'Ajuntament de Barcelona, la seva contribució per conservar i voler compartir la història de l'esport. Els objectes donats podran veure's en l'apartat “L'Esport aquí” de l'exposició permanent del Museu Olímpic i de l'Esport Joan Antoni Samaranch.

Document Arxiu fotogràfico per premsa

Alfredo Flores es va quedar a 68 centèsimes de ser el primer espanyol en guanyar un GP en el Gran Premi d'Espanya de 1962 (primera cursa de la història Mundial de 50cc). El 1966, fent parella amb l'italià Francesco Villa en una èpica remuntada, va guanyar les 24 hores de Montjuïc per a Montesa. La seva filla Carme Flores, acompanyada del seu nét Didac, han donat diversos objectes entre els quals es destaquen un equip de motociclisme, dos cascs i les seves ulleres corresponents de principis dels anys 50, fotografies i pòsters corresponents a les curses d'aquesta època.

Alfonso Vidal-Quadras va ser un reconegut atleta que va participar en els Jocs Mediterranis de 1955. La seva vídua, Conchita De Soto, i els seus fills, han donat diverses medalles, fotografies i documents oficials dels Jocs del Mediterrani de 1955.

Els Jocs del Mediterrani de 1955 van ser els segons en la història d'aquest esdeveniment. Aquesta segona edició es va celebrar a la ciutat de Barcelona del 16 al 25 de juliol de 1955 i va comptar amb una participació de 1135 esportistes en 102 esdeveniments repartits en 20 esports. Com a símbol dels Jocs es va triar una àmfora de plata plena d'aigua procedent de la Mediterrània.

Famílies d'Alfredo Flores i d'Alfonso Vidal-Cuadras amb Maite Fandos, presidenta de la Fundació Barcelona Olímpica

Carmen Flores, Maite Fandos i Conchita de Soto

Dídac besnét de Alfredo Flores amb el vestit del seu besavi