Memòria oral: Lluís Omedes Calonja
20/02/2015

Nascut el 12 de gener de 1938 a Alza, Guipúscoa, la família Omedes Calonga va emigrar a Catalunya com a conseqüència de la Guerra Civil.

Lluís, gran aficionat a l'esport (durant la seva vida, a part del rem i del luge, va participar en el comte Godó de Tennis, també va ser campió d'Espanya d'hoquei herba, etc.) és un dels pocs esportistes del món que ha participat en uns Jocs Olímpics d'estiu i d'hivern. Va ser olímpic en rem en els JJOO d'estiu d'Hèlsinki 1952 i en luge durant els JJOO d'hivern a Grenoble 1968. D'aquesta manera Lluís es converteix en el primer espanyol que aconsegueix aquesta gesta.

Procedent d'una llarga tradició familiar esportiva, va ser el tercer de la saga a participar en uns Jocs Olímpics, anteriorment ho havia fet el seu pare, Lluís, durant els JJOO de París 1924 i el seu germà, Joan, a Londres 1948.

L'entrevista, duta a terme per Alberto Aragó-Pérez i per Àngel Vázquez, estarà aviat a la vostra disposició a l'espai de Memòria Oral del Centre d’Estudis Olímpics Joan Antoni Samaranch de la Fundació Barcelona Olímpica.