La “Mesura de Govern Esport i Gènere” s’ha presentat al Museu Olímpic de Barcelona

Laura Pérez, tinenta d’Alcaldia de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI i David Escudé, regidor d’Esports, han presentat la nova “Mesura de Govern Esport i Gènere” impulsada des de l’Institut Barcelona Esports (IBE) amb el suport de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI. La taula rodona ha comptat amb la presència de Amanda Gutiérrez, presidenta del sindicat de dones futbolistes (FUPRO) i Alfred Porcar, director general del FC Martinenc.

La mesura fa una diagnosi de la realitat de l’esport amb perspectiva de gènere i recull un seguit d’objectius, eixos d’actuació i accions concretes orientades a reduir considerablement, durant els pròxims tres anys, les diferències de gènere en aquest camp. Es tracta d’una iniciativa pionera amb la vocació de situar Barcelona com un referent, marcant el camí cap a l’equitat de gènere en l’esport.

La mesura inclou 6 grans eixos i 52 actuacions específiques que l’Institut Barcelona Esports executarà durant els pròxims tres anys. Els objectius principals són introduir la perspectiva de gènere; fomentar la participació i la visibilitat femenina en la pràctica i la gestió esportiva, i garantir esdeveniments plenament igualitaris.

Mesura de Govern Esport i Gènere