30 anys de la inauguració dels Jocs Olímpics de Barcelona’92, una commemoració històrica

Durant tot el dia d’avui -25 de juliol- ciutadans, turistes, voluntaris i mitjans de comunicació han desfilat per davant del Museu Olímpic de Barcelona per reviure els Jocs Olímpics de Barcelona al costat de la icona per excel·lència dels Jocs, “Cobi”, la mascota.

Durant la jornada vespertina, David Escudé, president de la Fundació Barcelona Olímpica, ha inaugurat al Museu Olímpic l’exposició temporal “Olimpíada Cultural. Un esclat artístic per a Barcelona” dedicada a l’Olimpíada Cultural, un programa quadriennal d’iniciatives culturals que va culminar en el Festival Olímpic de les Arts en 1992. En la inauguració han estat presents Maria Teresa Samaranch, Enric Truñó i Juli Pernas, membres del patronat de la Fundació Barcelona Olímpica.

Qui no recorda, en 1988, a Freddie Mercury i Montserrat Caballé cantant “Barcelona” a la Font Màgica de Montjuïc?, aquest va ser un dels tants espectacles, exposicions o esdeveniments que durant 4 anys la ciutat va acollir amb la finalitat de mostrar al món l’art, l’arquitectura, la força i la capacitat d’organització; un preàmbul del que serien els Jocs Olímpics de Barcelona.

La jornada ha conclòs amb una taula rodona, coordinada per Francesc Terrón, director de la Fundació Barcelona Olímpica; amb voluntaris dels Jocs Olímpics i Paralímpics de Barcelona’92 que ha volgut recordar el paper imprescindible dels més de 40000 voluntaris de Barcelona’92.