25jul.-22 17:15 18:00

Inauguració Exposició: Olimpíada Cultural. Un esclat artístic per a Barcelona.

Museu Olímpic i de l'Esport JA Samaranch

Inauguració de l’exposició “Olimpíada Cultural. Un esclat artístic per a Barcelona”.

Data: 25 de juliol
Hora: 17.15h
Lloc: Museu Olímpic i de l’Esport JA Samaranch

El 25 de juliol és una data marcada en el calendari de tots els barcelonins. La cerimònia d’inauguració dels Jocs Olímpics de Barcelona 1992 va posicionar la ciutat en el mapamundi. Va mostrar la tradició, cultura, art, arquitectura, creativitat i capacitat d’organització. Aquest moment va ser el més visible, però durant 4 anys la ciutat treballava per a l’Olimpíada Cultural, la qual va consistir en un programa quadriennal d’iniciatives culturals a la ciutat que va culminar en el Festival Olímpic de les Arts el 1992. L’objectiu prioritari de l’Olimpíada Cultural va ser potenciar el patrimoni artístic de Barcelona i convertir-la, durant quatre anys, en un centre cultural de màxima promoció internacional. Els ideals olímpics de pau, diàleg, fraternitat i intercanvi cultural van presidir l’esperit de l’Olimpíada Cultural. Aquest programa, a més d’incloure espectacles culturals, també va donar un impuls a la difusió internacional de Barcelona amb l’objectiu de fomentar el diàleg entre els pobles que van participar en els Jocs Olímpics i Paralímpics de 1992.

Mitjançant aquesta exposició, i amb motiu del 30 aniversari dels Jocs Olímpics i Paralímpics de 1992, la Fundació Barcelona Olímpica vol retre homenatge a l’Olimpíada Cultural i a totes les persones que van formar-ne part.

Acreditació per a mitjans de comunicació