Cerimònia d’Inauguració de BCN Sports Film Festival 2018

El Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch ha estat la seu de la Cerimònia d’Inauguració del BCN Sports Film Festival 2018, presidida per Marta Carranza, presidenta de la Fundació Barcelona Olímpica i comissionada d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona i Franco Ascani, president de la FICTS.

A l’Acte s’ha premiat al guanyador de la setena edició del concurs Spot Sport, Miguel Ángel Calvo Buttini, qui ha recollit el premi de mans de David Casanovas, director general del Diari Sport.  L’espot vencedor  “Paseando por la ciudad” ha estat produït per Miguel Ángel Calvo Buttini (Salto de Eje PC) en col·laboració amb Pedro J.Poveda i Juan Poveda (Twin Freaks Studio).

Tot seguit ha estat el torn dels homenatges. Aquest any, el BCN Sports Film Festival ha volgut homenatjar a:

Josep Lluís Vilaseca, per la seva trajectòria com a dirigent esportiu. Vilaseca és membre del patronat de la Fundació Barcelona Olímpica, sent un dels principals promotors de la seva creació en 1993. En tota la seva carrera com a dirigent ha ostentat diversos càrrecs com a president de la Comissió Jurídica i de disciplina de la UEFA, membre del Comitè Olímpic Espanyol, vicepresident del Comitè Organitzador Olímpic de Barcelona i director general d’esports de la Generalitat, entre altres càrrecs.

Maria Pau Corominas, en reconeixement a la seva trajectòria esportiva com a pionera de la natació a Catalunya i Espanya. Aquesta nedadora barcelonina es va convertir, amb només 16 anys, en la primera dona catalana i espanyola present en una final olímpica, en els JJOO de Mèxic’68.

Michael Robinson, per la seva dedicació a la difusió dels valors de l’esport. Més enllà de la seva carrera com a futbolista, Robinson presenta i produeix “Informe Robinson” una producció que es caracteritza per divulgar i fer visibles situacions de l’esport actual en tots els seus àmbits. D’aquesta manera i en col·laboració amb Direcció per al desenvolupament de la Generalitat de Catalunya, el BCN Sports Film Festival ha volgut agrair la seva tasca en la difusió dels valors esportius.

Els assistents a la inauguració, presentada pel periodista Joan Garcia Riera, han pogut tenir una primera presa de contacte amb els audiovisuals que es podran veure a les seus del Festival amb la projecció d’alguns curtmetratges en competició. Una oportunitat única de gaudir de l’esport en la seva essència més artística.

Fotos Alta