Derartu Tulu & Elana Meyer: El triomf dels valors de l’esport als Jocs Olímpics Barcelona 1992

Derartu Tulu i Elena Meyer es reuneixen a Barcelona 30 anys després de la històrica carrera als Jocs Olímpics de Barcelona’92

Barcelona, 20 setembre 2022

Tenim el plaer de convidar-li a l’històric retrobament de Derartu Tulu, medalla d’or olímpica en 1992, i Elena Meyer, medalla de plata a Barcelona, la ciutat en la qual van protagonitzar una carrera memorable el significat de la qual va transcendir els límits coneguts de l’esport.

Qui:   Derartu Tulu, campiona olímpica de 10.000 metres

Elena Meyer, subcampiona olímpica de 10.000 metres

Quan: dimarts 27 de setembre de 2022 a les 12.30 del migdia

On:  Museu Olímpic Joan Antoni Samaranch, roda de premsa

Estadi Olímpic Lluís Companys, visita i sessió fotogràfica

Barcelona 1992

Les atletes africanes encara no dominaven com en el present segle les proves de llarga distància de l’atletisme, i Sud-àfrica acabava de ser readmesa en els Jocs Olímpics després d’un veto que es va prolongar durant 32 anys a conseqüència de l’apartheid.

L’etíop Derartu Tulu, actualment presidenta de la federació d’atletisme del seu país, i la sud-africana Elana Meyer – que participaven en els seus primers Jocs Olímpics – no figuraven entre les grans favorites al triomf, però estaven cridades a ser les protagonistes d’una carrera històrica.

Tulu es va convertir en la primera dona africana negra a guanyar una medalla d’or olímpica. Per la seva part, Meyer va quedar en segon lloc i li va donar a Sud-àfrica la seva primera medalla olímpica després de la prohibició.

L’abraçada entre les dues atletes en finalitzar la carrera -l’etíop va esperar al seu rival en la línia de meta per a felicitar-la- i la volta d’honor que van donar juntes es van convertir en símbols immillorables del poder unificador de l’esport.

Barcelona 2022

Derartu Tulu i Elena Meyer tornen a trobar-se a Barcelona 30 anys després d’aquella èpica competició.

Li convidem a una roda de premsa amb les llegendàries atletes en el Museu Olímpic Joan Antoni Samaranch i a acompanyar-les en la seva tornada al Estadi Olímpic Lluís Companys, escenari del seu memorable enfrontament.