El Cercle Catòlic de Gràcia ha donat un billar de la modalitat de Xapó, amb una datació de la primera meitat del segle XX, fet de fusta i pissarra, així com altres objectes (tacs, boles i pals) de la mateixa modalitat. El Xapó és un dels jocs més tradicionals sobre una taula de billar

El Xapó és una modalitat de billar que es juga amb tres boles i cinc petits pals que cal fer caure. La taula disposa de quatre troneres a les cantonades de la taula de joc. La jugada màxima, fer caure els cinc pals en una mateixa jugada, es denomina “xapó”.

Al Cercle Catòlic de Gràcia continuen practicant, i organitzen competicions amb l’objectiu de no perdre aquest joc.

Aquest billar s’ha situat a la Sala Pioners del Museu Olímpic i de l’Esport on també es troben diversos objectes donats per la Federació Catalana de Billar, així com el tac que el jugador Dani Sánchez va donar després del seu pas a la final del Trofeu Internacional Ciutat de Barcelona .