El patronat de la Fundació Barcelona Olímpica ha rebut la torxa oficial de Rio de Janeiro 2016

La torxa va ser dissenyada per l'enginyer brasiler Gustavo Chelles, però la seva producció va ser desenvolupada per un clúster d'empreses catalanes que es van unir per tal de dur a terme el projecte: Awa-premis, firma dedicada al disseny i a la fabricació de medalles, copes i trofeus; Recam Làser, fabricació de peces metàl·liques; Kromschroeder, empresa de l'Hospitalet que fabrica comptadors de gas i que al seu dia va crear el sistema de combustió de la torxa de Barcelona'92; i Taurus.

Durant aquest any, la torxa i les tres medalles oficials dels JJ. OO. d’estiu de Rio 2016 tindran un lloc destacat al Museu Olímpic, juntament amb les mascotes olímpica i paralímpica, Vinicius i Tom. A posteriori, la torxa de Rio 2016 serà incorporada a l’exposició permanent del Museu Olímpic juntament amb la resta de torxes olímpiques que ja estan exposades.