100 Years of basketball in Catalonia, del pati al parquet

Del 15/01/2013 al 31/03/2013

Quan ara fa cent anys va arribar un nou esport procedent dels Estats Units d’Amèrica era força difícil imaginar el lloc que arribaria a ocupar, amb els anys, en el panorama esportiu del nostre país. Aquesta exposició respon a la necessitat de comprendre aquest fenomen a través d’una mirada retrospectiva: des de la tímida introducció en l’àmbit escolar les primeres dècades del segle XX fins a l’efervescència social que viu en els nostres dies.

La influència directa de la història de Catalunya i Espanya en la seva evolució resultarà essencial, també, per a la configuració moderna d’aquest esport. Sense oblidar, però, com el protagonisme de la dona i els més joves esdevindrà un signe identitari, pedagògic i de progrés en una època d’escassa consciència en aquests àmbits.

Aquest recorregut essencialment visual, juntament amb una selecció d’objectes, imatges i material gràfic procedent del fons de la Fundació del Bàsquet Català, serà la finestra d’accés a la història d’aquest esport, alhora que vol servir per retre un petit homenatge a les persones, entitats i clubs que ho han fet (i fan) possible.

L’exposició és gratuïta amb l’entrada al museu

#museuolimpicbcn

No et perdis les nostres exposicions

Rebràs notícies sobre la col-lecció, exposicions, esdeveniments i molt més.