CALCIO STORICO Quan l’honor està en joc

Del 17/02/2015 al 26/04/2015

El Calcio Storico Fiorentino és una forma ancestral de futbol que es va originar en les primeres dècades del 1500 i que avui encara es juga a Florència (Itàlia). Les regles oficials del Calcio Fiorentino van ser escrites per primera vegada el 1580 per Giovanni de Bardi, un comte florentí. Originalment, el Calcio (que és també com es denomina el futbol a Itàlia) era practicat per aristòcrates, membres de famílies riques i fins i tot alguns papes.

Actualment, el torneig se celebra la tercera setmana de juny a la plaça de la Santa Croce, al centre de Florència. Quatre equips que representen els barris de la ciutat s’enfronten entre si en les primeres semifinals: Santa Croce (equip blau), Santa Maria Novella (equip vermell), Santo Spirito (equip blanc) i San Giovanni (equip verd). Els guanyadors passen a la final, que es disputa sempre el 24 de juny, el dia del sant patró de Florència, San Giovanni. El guanyador és honrat amb una vaca.

El Calcio Storico no es va practicar durant dos segles, fins que va ser restaurat per Benito Mussolini el 1930. El 2006 el torneig va ser suspès durant dos anys, després de grans disturbis entre l’equip blanc i l’equip blau i els seus aficionats.

L’exposició és gratuïta amb l’entrada al museu

#museuolimpicbcn

No et perdis les nostres exposicions

Rebràs notícies sobre la col-lecció, exposicions, esdeveniments i molt més.