Club Centenari: UNIÓ ATLÈTICA D’HORTA

Del 11/07/2023 al 22/04/2024
Sala d'exposicions temporals Museu Olímpic i de l'Esport

Al llarg de la història, la ciutat de Barcelona ha vist néixer un gran nombre de clubs esportius des del sorgiment de l’esport reglat com a pràctica lúdica. Molts d’aquests clubs encara estan en funcionament. Són entitats que promouen l’esport de base al seu entorn en les diferents disciplines.

La sala d’exposicions temporals del Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch acull una exposició dedicada a la Unió Atlètica d’Horta. Considerada un dels clubs històrics del futbol barceloní, la Unió Atlètica d’Horta es va fundar el 18 d’abril de 1922 a partir de la fusió de dues entitats: el CD Autonomia d’Horta i l’Atlètic Basse-ball Club, una entitat esportiva que jugava a la muntanya de Montjuïc.

La Unió Atlètica d’Horta va jugar a diferents instal·lacions esportives desaparegudes de la ciutat com van ser el camp de Ca l’Andelet, situat entre els actuals carrers de Dante Aligheri i Argimon, el camp de la Casa de la Caritat de Can Tarrida o el camp de la Masia de Can Ramis, que amb el pas del temps va donar lloc a l’actual camp del Feliu i Codina.

La Fundació Barcelona Olímpica vol reconèixer l’existència de tots els clubs i de totes les organitzacions que permeten la pràctica de l’esport, i per això ha desenvolupat un programa d’activitats entre les quals destaca la producció d’una exposició sobre un club centenari.

Dossier de contiguts (CAT)

Organitza

L’exposició és gratuïta amb l’entrada al museu

#museuolimpicbcn #clubcentenari #clubcentenariHORTA

No et perdis les nostres exposicions

Rebràs notícies sobre la col-lecció, exposicions, esdeveniments i molt més.