Darrere les passes d’Artur Osona. El Montseny dels primers excursionistes i turistes

Del 11/11/2014 al 15/02/2015

El Montseny ha estat la muntanya de referència i un dels primers objectius de l'excursionisme català. Un fet concret va marcar la incorporació del Montseny als itineraris excursionistes: l'any 1879, l'editorial de la família Brusi va editar la primera guia excursionista d'una muntanya catalana, Excursió a la muntanya de Montseny per un propietari de la vila de Breda, amb la traducció castellana i francesa.

Artur Osona (1840-1901), comerciant i escriptor, en va ser l’autor anònim. Es tractava d’un breu opuscle escrit amb un llenguatge senzill i estructurat de manera esquemàtica i pràctica, que donava tot el crèdit a qui havia de ser el gran pioner i divulgador del Montseny. Al cap d’un any, en va tornar a editar una altra amb 25 itineraris. Abans de morir ja s’havien fet cinc edicions de la primera. No tenim cap dubte que els excursionistes de començament del segle XX van seguir les passes d’Artur Osona.

Les fotografies de l’exposició pertanyen al primer terç del segle XX. No són de l’època en què Artur Osona va publicar les guies, però van ser disparades en indrets assenyalats per l’autor. Ens mostren l’aspecte d’aquell Montseny que va seduir els primers excursionistes.

L’exposició és gratuïta amb l’entrada al museu

#museuolimpicbcn

No et perdis les nostres exposicions

Rebràs notícies sobre la col-lecció, exposicions, esdeveniments i molt més.