Javier del Arco, mestre del motor

Del 20/12/2016 al 24/04/2017

Javier del Arco de Izco va néixer a Barcelona l’any 1946. Aficionat, des de ben petit, al món de l'automobilisme, es va llicenciar primer en enginyeria industrial (1970) i després en ciències de la informació (1979). Va saber convertir la seva passió en la seva professió i amb el temps esdevindria un dels màxims referents del periodisme del motor al nostre país.

Entre els anys 1969 i 1994 va cobrir 185 premis de F1, a més a més de curses de tot tipus, i va col·laborar en diversos mitjans de comunicació, com ara premsa, ràdio i televisió, dirigint revistes especialitzades, com ara Fórmula, Motor Auto i 4Tiempos. Va ser membre de la Fédération Internationale du Sport Automobile (FISA) i el primer periodista espanyol que va ingressar a la International Racing Press Association (IRPA), l’any 1973.

No obstant, les obres per les quals sempre serà recordat són els dos volums que va escriure sobre la història del circuit de Montjuïc: 40 Años de Historia del Automovilismo en el Circuito de Montjuïc i 55 Años de Historia del Motociclismo en el Circuito de Montjuïc, publicats pel RACC i la Fundació Can Costa, els anys 2000 i 2004, respectivament.

Javier del Arco va morir l’any 2013 a conseqüència de la malaltia de Parkinson, amb la qual feia molt temps que convivia. Una part important del seu llegat va ser donat a la Fundació Barcelona Olímpica, que amb aquesta exposició vol retre-li un sentit homenatge amb el 70è aniversari del seu naixement.

L’exposició és gratuïta amb l’entrada al museu

#museuolimpicbcn

No et perdis les nostres exposicions

Rebràs notícies sobre la col-lecció, exposicions, esdeveniments i molt més.