Merletti i l’esport al primer terç del segle XX

Del 25/02/2014 al 16/03/2014

A la dècada de 1920, a Barcelona es va materialitzar de forma evident la presència d’espais per a la pràctica esportiva i l’associació de persones al seu entorn. Amb motiu de l’Exposició Internacional, Montjuïc es convertia, a partir de 1929, en un indret de referència esportiva del qual fotògrafs com Alessandro Merletti (1860-1943) van deixar testimoni gràfic.

L’aparició de la pràctica esportiva va tenir lloc dins d’una societat marcadament masclista. La presència de la dona era minoritària en la majoria dels esports –amb excepció del tennis o l’esquí– però no va ser fins a la República que es va avançar en aquest sentit. Merletti es va interessar en aquesta evolució i va ser el cap visible del col·lectiu de reporters gràfics durant molts anys, tot fugint de l’ortodòxia professional i imposant una nova mirada a la realitat.

La selecció d’imatges que donen forma a l’exposició, procedents de l’Arxiu Històric Fotogràfic de l’IEFC, il·lustren aquest plantejament i mostren, sobretot, l’interès i la participació de la gent en el fet esportiu i en els protagonistes indiscutibles (ciclistes, boxejadors, aviadors, futbolistes…) del que va ser una època daurada de l’esport a Catalunya.

L’exposició és gratuïta amb l’entrada al museu

#museuolimpicbcn

No et perdis les nostres exposicions

Rebràs notícies sobre la col-lecció, exposicions, esdeveniments i molt més.