SPAIN 2014 FIBA BASKETBALL WORLD CUP Construïm un somni

Del 30/07/2014 al 14/09/2014

El bàsquet ha esdevingut un dels esports més populars, seguits i practicats del món. Durant més de 120 anys d’història són molts els records i les històries esportives que han perviscut per romandre en el temps. El bàsquet s’ha convertit en una pràctica esportiva, social i cultural de primer ordre.

La col·lecció de fons culturals i històrics que gestiona la FEB és una de les més completes i destacades en el món del bàsquet. Una part representativa d’aquests objectes i elements apareix en aquesta exposició. Cultura i esport s’uneixen durant tot el recorregut, que ajuda a comprendre, en tota la seva extensió, la importància del bàsquet mundial en general i de l’espanyol en particular.

Els orígens del bàsquet, la selecció nacional masculina i femenina i la FIBA amb les seves competicions, formen el contingut exclusiu d’aquest recorregut històric. I un especial record per a la història del Campionat del Món, que va iniciar el seu camí el 1950 a Buenos Aires, i que 64 anys després celebrarà la primera Copa del Món de bàsquet, amb Barcelona com una de les sis ciutats seu.

Envoltats de tots aquests elements comença un viatge a través de la història del bàsquet que ens permet mostrar que l’esport, més enllà de ser només un joc, és una oportunitat per aprendre i gaudir a través de les diferents possibilitats culturals que ens ofereix. Un recorregut que es converteix en memòria del bàsquet i la seva cultura, del seu passat, de la seva història, i té l’interès de conservar aquella memòria com a element primordial per seguir avançant. La FEB, en aquest cas, intenta preservar, ampliar i tenir cura del nombre d’objectes que té al seu voltant. A més, té la ferma voluntat, ara i per al futur, de mostrar tota aquesta cultura esportiva que administra.

Aquesta exposició no hauria estat possible sense l’ajuda i la col·laboració de diverses entitats. La FEB agraeix en primer lloc a la FIBA la seva col·laboració amb la cessió d’importants elements i records que es poden gaudir en aquesta visita, així com tot l’esforç i el desig de convertir aquesta Copa del Món en la millor de la història; a l’Ajuntament de Barcelona per la seva feina en l’organització de la ciutat com a seu de part de la fase final del campionat, així com per la cessió d’aquest espai, el Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch, per a la realització d’aquesta exposició; i finalment, a la FCB, per estar sempre a prop i en disposició a les activitats de la FEB.

Gràcies a tothom.

L’exposició és gratuïta amb l’entrada al museu

#museuolimpicbcn

No et perdis les nostres exposicions

Rebràs notícies sobre la col-lecció, exposicions, esdeveniments i molt més.