Tu i jo som amigues: diàlegs entre dues ciutats olímpiques.

Del 22/10/2019 al 15/12/2019

El 2010 es va crear la Fundació per al Desenvolupament de la Ciutat Olímpica de Pequín. Durant 10 anys, la Fundació ha treballat per promoure la difusió de l’esperit olímpic a la Xina i a tot el món.

El 31 de juliol de 2015, Pequín va ser seleccionada per ser seu dels XXIV Jocs Olímpics d’Hivern el 2022. Mitjançant el desenvolupament i suport a diverses competicions d’esports d’hivern, exposicions i activitats culturals, continuarem augmentant la difusió dels esports de gel i de neu, estimularem l’entusiasme per aquests esports i promourem la popularitat dels Jocs Olímpics d’Hivern entre els joves.

Des de la reeixida candidatura per organitzar els Jocs Olímpics d’Hivern el 2015, la Fundació ha donat suport a diverses competicions d’esports d’hivern, a exposicions i esdeveniments culturals, atraient l’atenció entusiasta i la participació activa dels joves de Pequín i de tot el país, amb l’objectiu de popularitzar els esports d’hivern a la Xina.

L’exposició està dividida en quatre capítols: “Celebració meravellosa”, “Passió permanent”, “Olímpics en la cultura xinesa” i “Adolescents en els esports de gel i de neu”.

Es mostra el procés des de la flama olímpica encesa a Pequín (2008) fins a l’esperit olímpic estès i desenvolupat a la Xina en el futur. Demostra l’enginyosa integració entre el foc olímpic i la fascinant cultura xinesa, així com la nova oportunitat de la Fundació amb els Jocs Olímpics d’Hivern de Pequín (2022) per ajudar 300 milions de persones a participar en els esports de gel i de neu i promoure el desenvolupament sostenible de la indústria del gel i la neu.

Aquesta exposició ha estat organitzada per la Fundació per al Desenvolupament de la Ciutat Olímpica de Beijing i la Fundació Samaranch i compta amb la col·laboració de la Fundació Barcelona Olímpica.

“Jocs Olímpics una vegada, Ciutat Olímpica per sempre”.

Organitza

L’exposició és gratuïta amb l’entrada al museu

#museuolimpicbcn

No et perdis les nostres exposicions

Rebràs notícies sobre la col-lecció, exposicions, esdeveniments i molt més.