Inauguració de l’exposició ‘Ara fa 40 anys. L’inici de la política esportiva a Barcelona’

Marta Carranza, presidenta de la Fundació Barcelona Olímpica i comissionada d'esports de l'Ajuntament de Barcelona ha estat l'encarregada d'inaugurar l'exposició dedicada a l'inici de la política esportiva de la ciutat.

Aquesta exposició ha estat emmarcada dins de la conferència de 40 anys de polítiques esportives municipals, dins del cicle de conferències sobre el valor de l’esport al segleXXI, i que ha comptat amb la presència d’Enric Truñó, exregidor de l’Ajuntament de Barcelona; Joan Carles Burriel, responsable de la primera campanya d’activitat física per a la tercera edat; Sixte Abadia, Investigador del grup de recerca i innovació sobre esport i societat de la Universitat Blanquerna; Laia Palau, referent del bàsquet que s’ha format dins del sistema de la ciutat de Barcelona; i Jordi Fandiño, periodista esportiu de TV3.

Ara fa 40 anys. L’inici de la política esportiva a Barcelona

Durant el període 1979-1986 l’Ajuntament de Barcelona du a terme una important tasca de democratització de l’esport per mitjà d’unes polítiques esportives encara ben recognoscibles, avui en dia, a la ciutat.

A partir del testimoniatge d’alguns dels principals artífexs d’aquestes polítiques com Enric Truñó, Paco Segura, Juli Pernas, Núria Puig, Lolo Ibern, Marta Carranza,  Jordi Vallverdú, Josep Lluís Vilaseca, Romà Cuyàs i Narcís Serra, aquesta exposició mostra la realitat esportiva de la ciutat durant aquests primers anys de democràcia i els principals eixos d’actuació del consistori en matèria esportiva.

L’exposició podrà ser visitada en el Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch des del 13 de desembre fins al 8 de març del 2019.