La Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), amb la col·laboració de la Fundació Barcelona Olímpica, va commemorar, al Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch, el quarantè aniversari de la primera expedició catalana que va pujar a l’Annapurna

Els alpinistes Jordi Pons, Josep Manuel Anglada i Emili Civis van escalar el 29 d’abril de 1974 el cim verge de l’Annapurna Est (8.026 m - Nepal) i es van convertir en els primers alpinistes catalans, i també de la resta de l’Estat, juntament amb Xavi Pérez, Antoni Villena, Marià Anglada, Manuel Martín, Enric Benavent i Eduard Blanchard, que assolien una muntanya de més de vuit mil metres.

L’Annapurna I ocupa la desena posició en el rànquing dels 14 vuitmils que hi ha al món, però els diferents cims que formen el massís del Annapurna fan que sigui considerada una de les muntanyes més perilloses d’escalar en tota la Terra.