La Fundació Barcelona Olímpica expressa el condol per la mort de Josep Lluís Vilaseca, patró de la Fundació i primer secretari general de l’Esport

Vilaseca (1930) advocat. Va estar vinculat al món de l’esport com a directiu del FC Barcelona (1969-1977) i com membre de la Comissió Jurídica i de Disciplina de la UEFA. També va ser membre del Comitè Olímpic Espanyol i secretari General de l’Esport del Generalitat de Catalunya. També va ser Jurat dels Premis de la Fundació Principe d’Asturias. El 2002 va rebre la Creu de Sant Jordi i el 2007 va rebre l’orde del Mèrit de la UEFA i el 2014 la medalla d’Or de la Ciutat de Barcelona.

28 de maig del 2010: L’Auditori del Museu Olímpic i de l’Esport va acollir la ponència de Josep Lluís Vilaseca, després de la dictadura primer regidor d’Esports de Catalunya.

VIDEO PONÈNCIA

Un auditori replet d’autoritats vinculades a l’esport de Catalunya i d’Espanya va escoltar molt atentament les paraules de Josep Lluís Vilaseca qui va fer un petit recorregut dels seus 15 anys al capdavant de la delegació d’esports de Catalunya (1980-1995). La majoria dels presents van tenir el seu moment dins del discurs del ponent perquè en paraules de Vilaseca: “la transició a la democràcia va ser dura però la cooperació entre persones – independentment del partit polític o el lloc de procedència – i les ganes de treballar per l’esport van fer que molts somnis, de molts de nosaltres, es complissin”.

Al final de la ponència Vilaseca va agrair la participació a tots els presents i el públic li va correspondre amb un llarg aplaudiment, dempeus, a tall de reconeixement a un home compromès amb el feina, el seu país, però sobretot amb l’esport.