Les anelles de ‘l’Àngel Daurat’, donades al Museu Olímpic

Dos jocs d’anelles originals amb cordes procedents del gimnàs Blume, i utilitzades per Joaquín Blume, referente de la gimnástica artística espanyola, han estat incorporades al Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch.

Blume, campió d’Espanya absolut al 1949, va retenir el títoldurant deu añs consecutiu. També va conquistar el campeonat d’Europa al 1957, guanyant el concurs general individual , a més dels tres aparells: paral·leles, cavall i anelles. El barceloní, és recordat per la seva execució perfecta del Crist (consistent a romandre estàtic amb els braços en creu, passant a la història com el seu inventor, encara que en realitat no ho era.

La carrera de Joaquín Blume es va truncar al 1959, quan l’avió en el viatjava va patir im accident, va morir a l’edat de 25 anys.

Les anelle, donades al Museu per la família Cencerrado, han estat ubicades a l’Espai Pioners.