Moviment i cultura per a persones amb Alzheimer: Olimpíades del 92

La Universitat Ramon Llull a través de la Facultat de psicologia i Ciències de l'Educació i de l'Esport desenvolupa el mòdul sobre els Fonaments Pedagògics de l'Educació Física i del Moviment on queda inclòs un seminari dedicat al moviment i cultura per a persones amb Alzheimer. Aquest seminari es vincula a una temàtica específica. Amb motiu del 25è aniversari dels Jocs Olímpics de Barcelona 92, la temàtica triada ha estat les olimpíades 92.

Per a aquesta iniciativa la Universitat Ramon Llull compta amb la col·laboració dels tècnics d’AFAB (Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer de Barcelona) i del CCCB (Centre de Cultura Contemporània de Barcelona) i aquest any, tenint en compte la temàtica, la Fundació Barcelona Olímpica s’ha unit al programa cedint material de l’arxiu fotogràfic dels JJ.OO. de Barcelona’92.

A través d’aquesta iniciativa s’intenta desenvolupar programes d’acció per millorar la vida dels afectats per l’Alzheimer, així ho han explicat Susana Pérez, professora de la Ramon Llull i Vàngelis Villar, responsable d’Activitats de la Fundació Barcelona Olímpica, en la jornada formativa “La memòria de l’objecte com a generador del museu i d’espai de correspondència”, que la Diputació de Barcelona ha promogut per a tècnics i directors de museus amb la finalitat d’aplicar els projectes als museus.