Open Camp, Kaptiva Sports, Mat Group, i un partenariat format per Top Consulting Esportiu, Xavier Alsina i Sport Services guanyadors dels Premis Empresa i Esport 2015

El lliurament dels premis va comptar amb la presència de la presidenta d’INDESCAT, Anna Pruna; del director del Consell Català de l’Esport, Gerard Figueras; del Secretari tècnic de l’Institut Barcelona Esports i Secretari del Consell Municipal de l’Esport de l’Ajuntament de Barcelona, Martí Niubó; del director de Clústers d’ACCIÓ-Agència per a la Competitivitat de l’Empresa de la Generalitat de Catalunya, Alberto Pezzi, i del president de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya, Gerard Esteva.

INDESCAT va lliurar els Premis Empresa i Esport a la Internacionalització, el Partenariat i a la Innovació en Producte i en Model de negoci, que enguany han celebrat la tercera edició.

Premis Empresa i Esport 2015

El premi Empresa i Esport a la Internacionalització va ser atorgat a Kaptiva Sports, per la seva evolució i creixement internacional. L’empresa treballa l’esport com a eina de cohesió, educació i oci en diversos àmbits de negoci.

El premi Empresa i Esport al Partenariat, va ser atorgat al projecte Nexacut Sport , que han desenvolupat conjuntament les empreses Top consulting Esportiu, Xavier Alsina i Sport Services. El sistema presentat consisteix bàsicament en un procediment d’extracció de paviment sintètic prefabricat de les pistes d’atletisme d’una manera més ràpida, més sostenible i més econòmica. Aquest sistema permet fer arranjaments sense arrencar paviment asfàltic (la capa base) i evitar així la posterior reposició d’aquest.

El premi Empresa i Esport a la Innovació aquest any s’ha duplicat en dues categories: Innovació en desenvolupament de producte i Innovació en model de negoci.

El Premi Empresa i Esport a la Innovació en desenvolupament de producte va ser atorgat a l’empresa Mat Group per M-FORGE Composite, un nou material per a productes de protecció de carcassa dura (cascs i proteccions per a ciclisme, hípica, esquí, moto,…).

Open Camp va ser el guanyador del Premi Empresa i Esport a la Innovació en model de negoci. Es tracta de l’empresa que posarà en marxa el primer parc del món dedicat a l’univers de l’esport que uneix per primera vegada l’entreteniment universal per excel·lència i la tecnologia associada a l’oci: esport i parcs temàtics.  OPEN CAMP Europe s’ubicarà a les instal·lacions de l’Anella Olímpica de Barcelona que, des dels Jocs Olímpics, han estat poc utilitzades. Amb el parc de l’esport tornaran a tenir un contingut permanent. Es tracta d’una iniciativa innovadora en què el visitant serà el protagonista i viurà en primera persona les sensacions de ser un esportista professional.

“OPEN CAMP Europe és un projecte de ciutat i de país que ha de reforçar Barcelona com a referent mundial del món de l’esport”, va afirmar el director general, Paco Medina. “La combinació del major entreteniment al món, que és l’esport, amb la principal tecnologia associada al oci, com parcs temàtics, és una fórmula que, tot i ser inèdita, estem convençuts que serà un èxit. I això és el que representa el parc de l’esport”.