‘PENALTY’, Guanyadora de la 8a edició del BCN Sports Film Festival

La cerimònia de cloenda de la 8a edició del BCN Sports Film Festival, celebrada al Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch ha estat un punt de trobada del món del cinema, l’esport, la política i la societat.

David Escudé, president de la Fundació Barcelona Olímpica i comissionat d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona, ha estat l’encarregat de lliurar l’Àmfora Ciutat de Barcelona a la millor pel·lícula en la 8a edició del BCN Sports Film a ‘PENALTY’, curtmetratge de ficció dirigit per Aldo Iuliano i produït per Andrette Lo Conte. ‘Penalty’ és la història d’un grup de nois  que juguen a futbol enmig del no-res, però hi ha molt més en joc que una simple victòria. Ha recollit el premi el seu director, Aldo Iuliano.

El premi especial del jurat – format  per Jorge Barrio, docent, productor i director de cinema i fundador de Laimar Films; Marta Clari, actualment gerent de l’Àrea de drets de Ciutadania, Participació i Transparència (4a tinència d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona; Luce Grosjean, productora i membre activa de l’AFCA (Association française du cinéma d’animation); Manuel Ibern, membre del comitè tècnic de waterpolo de la FINA (Federació Internacional de Natació) i vicepresident de la Federació Catalana de Natació i Vicky Marcó, productora de cinema, televisió i Internet – ha estat per a NADIA COMANECI, LA GIMNASTA I EL DICTADOR  (França, 2016), dirigida per Pola Rapaport i produïda per Roche Productions. Pola Rapaport ha recollit el premi.

En aquesta edició el jurat també ha otorgat una menció especial a la pel·lícula WE ARE THE SUPERHUMANS (Regne Unit, 2015), de Douglas Wilson. Una producció de Blink Productions.

Vicky Marcó ha lliurat el guardó a Lloyd Milen, Cònsul General del Regne Unit a Barcelona.

El BCN Sports Film es caracteritza per la diversitat de guardons, que han correspost a:

Premi a la millor producció Catalana – Tarragona 2018: GIGANTES DESCALZOS (Catalunya, Mèxic i Espanya 2017) de Iván Roiz i Álvaro Priante. Una producció de Holidays Film i MM4 Producciones.

José Manuel González Labrador, Tinent d’alcalde de Sant Boi de Llobregat, ha lliurat el premi a Iván Roiz iÁlvaro Priante, directors de la pel·lícula.

Premi a la millor producció documental: STEVE McQUEEN – THE MAN & LE MANS (Regne Unit i Estats Units, 2015). Co-dirigida i produïda  per John McKenna i Gabriel Clarke.

Joan Villacampa i Galiana, Vicepresident Institucional del CEEB, ha lliurat el premi a Ehren Schimmel, Cònsol dels Estats Units a Barcelona.

Premi a la millor pel·lícula de ficció: BONIEK i PLATINI (França i Polònia, 2016) de Jérémie Laurent. Una producció de Joanna Sitkowska (Grec – Groupe de Recherches et d’Essais Cinématographiques).

Jéréme Laurent ha agraït el premi per videoconferència.

Premi a la millor pel·lícula d’animació: PRESTON (França, 2016) de Gabriel Amar, Louis Doucerain, Joseph Heu, Marcere Térence Tieu i Morgane Vaast. Una producció de ISART Digital.

Daniela Arónica, Directora de la Mostra del Cinema Italià de Barcelonaha entregat el premi a Bibiana Schönhoffer, directora del Festival Mendit de Menorca

Premi a la millor pel·lícula d’Esports d’Aventura – ÁLVARO BULTÓ: CHEMINS DE GLACE (Canadà i Quebec, 2016) de Claudia Kedney-Bolduc. Una producció de Spira Films.

Maite Fandos, Diputada delegada de Benestar Social de la Diputació de Barcelona ha lliurat el premi a Claudia Kedney-Bolduc, directora del reportatge.

Espartac Peran, periodista de TV3 ha estat el mestre de cerimònies d’aquesta 8a edició.